Discapacidade: condición de vida, non enfermidade

discapacidade

Existen oito barreiras fundamentais para estas persoas, pero quedan resoltas con sensibilización e información correcta

Información extraída de sumedico.com.

As persoas con discapacidade enfróntanse con diferentes barreiras no momento de buscar emprego, porque as persoas que non conviviron con elas pensan que, lonxe de aportar algo á empresa, vanlles representar custos e traballo extra cando en realidade isto podería ser totalmente contrario a devanditas crenzas.

En entrevista con sumedico.com, Ileana López, directora dunha fundación mexicana para a inclusión laboral de persoas con discapacidades, indicou que existen oito barreiras fundamentais para estas persoas, pero que quedan resoltas coa sensibilización e información correcta:

1. Accesibilidade.

“É verdade que aínda que se está buscando que todos os lugares sexan accesibles para persoas con diferentes discapacidades, algunhas empresas aínda non teñen a infraestructura correcta, pero, de ser posible, pódese acondicionar a área para que a persoa con discapacidade poida traballar de forma correcta”, dixo.

López tamén afirmou que, en efecto, hai algúns postos ou empresas que non son aptas para persoas con discapacidade porque “non podemos colocar a alguén con discapacidade intelectual en zonas de temperaturas moi altas, nin a persoas con discapacidade auditiva nun área que se rexa por diferentes alarmas sonoras, hai que evaluar iso e acondicionar o que sexa posible modificar”.

2. Ausentismo por enfermidade.

A directora mencionou que a discapacidae é unha condición de vida, non unha enfermidade, e que unha persoa xa rehabilitada e que foi adestrada para vivir de forma autónoma está lista para traballar e non ten máis riscos que alguén non discapacitado de enfermar.

Durante a súa conferencia ‘Resistencias e temores do sector empresarial’, indicou que as persoas con discapacidade, ao chegar a solicitar emprego, deben avisar ao reclutador e ao seu xefe inmediato se xa están completamente rehabilitados ou non, e que é o que verdadeiramente necesitan para evitar contratempos.

“En ocasións para conseguir o traballo amentan ou ocultan información e ao pouco non poden exercer ben porque necesitan cousas que a empresa descoñecía; a confianza e a honestidade son básicas para un correcto desempeño”, indicou.

3. Maior risco de accidentes.

Ileana indicou que o pretexto de moitas empresas para non contratar é que afirman que as persoas discapacitadas teñen máis risco de ter accidentes no interior da empresa, pero “o risco de tropezar cun chanzo é o mesmo dun discapacitado que o dunha persoa sen discapacidade, e hai unha correcta inclusión, é dicir, que se é alguén que non pode camiñar ou necesita cadeira de rodas e hai rampas e o necesario para que poida desenvolverse non se incrementa risco; se é unha persoa xorda non aplica isto, a verdade é que é igual”, enfatizou.

4. Custos de capacitación extras.

Neste aspecto, López indicou que cando se trata de persoas con discapacidade intelectual poden, en efecto, tardar máis no seu proceso de aprendizaxe, pero “nestes casos, as fundacións absorbemos ese custo, é persoal da mesma fundación quen acompaña á persoa para lograr a correcta aprendizaxe das tarefas que empregará, así como, no caso de necesitar software especial para persoas con discapacidade visual ou outras ferramentas, nós dotámolo á empresa que contratará á persoa”.

5. Incomodidade por parte dos clientes.

Nalgúns casos, cando son vacantes de atención a clientes, os empresarios creen que os usuarios vanse sentir incómodo, pero “en realidade pasa o contrario, desde a aparición de produtos que apoian por exemplo a nenos con cancro, a xente prefire comprar ese, que o que non apoia ningunha causa social, e isto abriu un marketing social. No caso dos servizos é igual, á xente gústalle que eles os atendan, porque ademais sempre teñen un sorriso e a xente séntese mellor atendida”, dixo.

Ileana recordou o caso dos aeroportos, onde quen recibe o pasaporte ou revisa os papeis pode ser unha persoa en cadeira de rodas, “iso non incomoda á xente, os usuarios gustan de ser atendidos por este tipo de persoas porque sempre son amables e preocúpanse máis por conservar o seu emprego e brindar satisfacción ao cliente”.

6. Maiores demandas.

“Non nego que algunhas persoas teñan antecedentes de ter demandado a algunha empresa, pero se evalúan ben as razóns, e calquera persoa cun antecedente así, discapacitada ou non, é máis rexeitada polas empresas, no persoal non me tocou ver estes casos, case sempre son moi incluíntes, e os que buscan o emprego teñen todas as ganas de ser independentes e cumprir ben co seu traballo”, dixo.

7. Falta de estudos.

Esta é unha barreira que poden ter tanto quen teñen discapacidade como quen non, e, neste caso, primeiro débese exhortar á persoa para que cumpra cos requisitos da empresa, porque en ocasións tamén se viron discriminados para estudar unha carreira e tamén se lles debe axudar a buscar lugares para a súa correcta instrución académica.

8. Falta de habilidades.

“As persoas con discapacidade teñen moitas habilidades, igual que quen non ten discapacidade, só hai que verificar que cumpran co que o posto de traballo necesita, e, sobre todo, ter en conta que moitos deles son moi talentosos, e as súas habilidades desperdícianse ao non darlles a oportunidade”, enfatizou.

Advertisements

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair / Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair / Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair / Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair / Cambiar )

Conectando a %s