O Defensor del Pueblo constata “desatención” a persoas con discapacidade por “falta de pago” da administración

discapacidad

A última memoria anual da institución denuncia tamén demoras de máis de 12 meses no recoñecemento da discapacidade.

Información extraída de Crónica Social.

A memoria anual da Oficina do Defensor del Pueblo relativa ao ano 2012 constata que “a falta de pago” ás asociacións de persoas con discapacidade ou dependencia por parte das administracións públicas “está producindo situacións de desatención aos usuarios e problemas laborais” aos empregados de devanditas entidades.

Aínda que “a maioría” das investigacións sobre este feito están abertas, prosegue o informe da oficina de Soledad Becerril, “pode constatarse xa unha crecente dificultade para normalizar os pagos e mesmo para establecer previsións sobre cando e en que contía poderán atenderse”.

O informe, presentado este mércores en Madrid, indica que a solución ao problema parece estar no Fondo de Liquidez Autonómico, “aínda que isto suscita unha dúbida de futuro para moitos recursos cuxa existencia resulta vital para a vida de moitas persoas e das súas familias”.

O problema de “falta de pago” a entidades de persoas con discapacidade produciuse, sinala o texto, por exemplo, na Comunidade Valenciana, con catro centros nos que estaban sendo atendidos 85 menores con discapacidade intelectual.

Demoras

Outro aspecto destacado no apartado relativo ás persoas con discapacidade da ‘Memoria Anual 2012’ da Oficina do Defensor del Pueblo é o relativo á demora, nalgúns casos “de máis de doce meses”, na atención nos procedementos para a valoración, cualificación e recoñecemento do grado de discapacidade.

A xuízo da institución que dirixe Becerril, estas demoras superiores a un ano non poden considerarse asumibles, posto que “vulneran o principio de eficacia da actuación administrativa”.

Sobre a Convención da ONU

Un punto deste mesmo apartado no que a Oficina do Defensor del Pueblo reprende ao Goberno é o relacionado co cumprimento da Convención da ONU sobre os Dereitos das Persoas con Discapacidade.

A este respecto, o informe recorda que en setembro de 2011, nas observacións finais do Comité sobre os Dereitos das Persoas con Discapacidade de Nacións Unidas formulábanse varias recomendacións a España.

Entre estas recomendacións atópase a de revisar a efectividade en determinados ámbitos da Lei 49/2007, de 26 de decembro, pola que se establece o réxime de infraccións e sancións en materia de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con discapacidade, que precisa de modificacións da normativa autonómica, e os procedementos de tramitación dos expedientes.

Pois ben, lamenta a oficina de Becerril, “ata a data segue sen completarse a regulación precisa en todas as comunidades autónomas”, polo que, advirte, “esta institución continuará insistindo no asunto ata lograr a plena efectividade dun réxime sancionador que resulta aplicable tanto a entidades públicas como a privadas”.

Mellora da accesibilidade

Finalmente, a ‘Memoria Anual 2012’ do Defensor del Pueblo indica que durante o período que comprende o informe, reduciuse o número de queixas de cidadáns relacionadas coa accesibilidade nas estacións e medios de transporte ferroviario.

Aínda así, sinala, “seguen tramitándose actuacións á procura dunha mellor accesibilidade en diferentes puntos da rede férrea, así como pola falta de prestación do ‘Servizo Atendo'”.

Advertisements

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair / Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair / Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair / Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair / Cambiar )

Conectando a %s