Alimentos funcionais e prevención de riscos cardio vasculares

alimentos antioxidantes

Información extraída de Stroke Strike.

A modo de curiosidade, Hipócrates concedía unha importancia capital á alimentación, a dieta formaba parte esencial do tratamento de todos os enfermos e cría na benevolencia dalgúns alimentos para a curación de enfermidades concretas. As enfermidades crónicas máis importantes que afectan á sociedade occidental actual parecen estar relacionadas coa dieta. Neste sentido puxéronse de relevo os efectos beneficiosos dalgúns ingredientes naturais ou modificados específicos, capaces de desempeñar un papel importante na prevención, ata tratamento de certas patoloxías.

Os alimentos funcionais poderían ter o seu papel nos diferentes factores predispontes das enfermidades cardiovasculares. Considéranse alimentos funcionais aqueles que, con independencia de aportar nutrientes, demostraron cientificamente que afectan beneficiosamente a unha ou varias funcións do organismo, de maneira que proporcionan un mellor estado de saúde e benestar. Estes alimentos, ademais, exercen un papel preventivo xa que reducen os factores de risco que provocan a aparición de enfermidades. Os alimentos funcionais deben consumirse dentro dunha dieta sa e equilibrada e nas mesmas cantidades nas que habitualmente se consumen o resto dos alimentos.

Pódense considerar alimentos funcionais tanto os alimentos naturais como aqueles que foron modificados mediante procesos tecnolóxicos de adición, sustracción ou reemprazo dalgúns dos seus compoñentes. Entre os alimentos funcionais que se destacan atópanse os probióticos, prebióticos e simbióticos, os alimentos enriquecidos con fibra soluble ou insoluble, ricos en fitoestróxenos ou compostos fenólicos, e aqueles en que se modificou a composición da graxa.

Un aspecto importante é o de insistir en poñer especial atención sobre os consumidores e a publicidade que reciben. O obxectivo é establecer unha verdadeira educación nutricional baseada nunha dieta equilibrada e saudable, máis que nun conxunto de alimentos funcionais. Se por algunha razón, persoal ou sanitaria, existe a posibilidade de consumir aqueles alimentos que nos aportan os nutrientes beneficiosos, é importante saber que existen alimentos enriquecidos con estes nutrientes, pero sempre sendo consciente que estes mesmos podémolos obter dos propios alimentos.

Demostrouse que moitos alimentos tradicionais como as froitas, as verduras, o peixe e o leite conteñen compoñentes que resultan beneficiosos para o noso organismo.

A modo de exemplo podemos destacar certos alimentos como a mazá, as amoras, cebada, avea, cenoria, champiñón, allo ou cebola como alimentos que proporcionan un efecto favorable sobre o perfil lipídico. Ou o efecto antioxidante do limón, mazá, arándanos ou allo. Efectos beneficiosos relacionados coa prevención nas enfermidades cardiovasculares. E moitos outros alimentos relacionados con efectos antiinflamatorios, antimicrobianos ou antiestroxénicos.

A partir de certos estudos asociouse a inxesta dalgúns ácidos grasos, como os saturados e o colesterol, coa mortalidade por enfermidade cardiovascular. Tamén, a partir de certos estudos sobre os hábitos alimentarios de certas poboacións, como a mediterránea, observouse un efecto protector dalgúns nutrientes, como os ácidos grasos monoinsaturados e os antioxidantes. Co fin de recomendar a inxesta e de desenvolver alimentos funcionais nos que primen estes elementos protectores destácanse certos compoñentes como son os ácidos grasos omega-3, vitaminas antioxidantes, flavonoides, acedo fólico, fibra soluble e fitoesterois.

Falaremos nas seguintes publicacións máis concretamente de cada compoñente, os alimentos nos que se atopan e as funcións cardiosaludables destes elementos protectores.

Por Ángela Durá.

Ángela Durá

Advertisements

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair / Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair / Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair / Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair / Cambiar )

Conectando a %s