Nove normas de Tráfico novas que cambian a súa vida ao volante

120

Tráfico ultima a reforma do Reglamento Xeral de Circulación.
Modificará os límites de velocidade, impoñerá o casco aos ciclistas e introducirá prohibicións.

Información extraída de El País.

As normas que rexen como utilizan as vías todos os seus usuarios -xa sexan condutores de calquera vehículo, de motor ou non, ou peóns- están a piques de ser modificadas. A Dirección Xeral de Tráfico (DGT) xa ten listo o Reglamento Xeral de Circulación, cuxo borrador, ao que tivo acceso El País, presentou o martes no Congreso a máxima responsable da institución, María Seguín, para adaptarse a unha nova realidade na que “peóns e ciclistas comezan a cobrar unha especial importancia”.

“Partimos dun plan consensuado na anterior lexislatura”, recoñeceu Seguín. Pero a nova dirección de Tráfico deu un toque final, que, a xuízo do deputado socialista Juan Carlos Corcuera, membro da Comisión de Seguridade Vial da Cámara baixa, “rompe o consenso logrado con Pere Navarro [anterior director da DGT]”. “O importante é que coincidimos no 95%”, espetou Seguín. Non puido precisar cando se producirá a súa entrada en vigor porque depende da modificación da Lei de Seguridade Vial. Segundo a directora, será “inminentísima”. Estes son os nove principais cambios:

Velocidade. Os límites de velocidade serán modificados ao alza e á baixa. O máis polémico é o aumento a 130 quilómetros por hora nalgúns tramos de autopistas e autovías. ?Será excepcional e restrinxido?, matizó Seguín. Aumentarase a velocidade, mediante paneles variables, ?de forma temporal e en tramos nos que existan índices contrastados de seguridade, boas condicións de trazado e pavimentación e condicións meteorolóxicas e ambientais?, segundo o borrador do código de circulación. Será a Jefatura Central de Tráfico o órgano encargado de gestionarlo e autorizalo, menos en Cataluña e País Vasco, onde a competencia nesta materia está transferida.

Nas vías convencionais, reducirase de 100 a 90 quilómetros por hora o límite máximo nas vías cunha plataforma igual ou superior a 6,5 metros de anchura. Nas que sexan máis estreitas, a velocidade máxima será de 70 quilómetros, si existe unha marca longitudinal que separe os dous sentidos, e de 50 no caso contrario.

En cidade, cuxo límite máximo é de 50 por hora, reducirase a 30 nas rúas cun carril por sentido de circulación ou un só carril, e a 20, nas vías con plataforma única de calzada, para protexer a peatones e ciclistas.

Bicicletas. A obrigatoriedade por lei de que os ciclistas usen casco cando circulan en cidade foi a novidade máis controvertida do novo código de circulación. As asociacións ciclistas, a oposición e unha veintena de Concellos opuxéronse en bloque e, aínda que se celebrará un relatorio para debater o asunto, Seguín xa suxeriu que non hai marcha atrás.

Pero hai outras modificacións: os ciclistas poderán circular polas beirarrúas de máis de tres metros de anchura, e en contrasentido, nas rúas limitadas a 30 por hora. Ademais, estarán permitidos os remolques de mercancías e persoas. Non foi atendida a petición dalgunhas asociacións de que os ciclistas se despracen por calquera carril en cidade, senón que deberán facelo polo dereito a non ser que necesiten virar. No entanto, o código introduce unha certa flexibilidade ao sinalar que se poderán usar outros carrís “cando o precisen”.

Cinto de seguridade. Salvo para aparcar ou dar marcha atrás, elimínanse todas as exencións. Ata agora, podían viaxar sen cinto as persoas cun certificado de exención por razóns médicas, e, cando circulaban en cidade, os taxistas, os repartidores, os condutores e pasaxeiros dos vehículos en servizo de urxencias e os profesores de autoescola.

Cadeiras infantís. Os menores de idade cunha estatura igual ou inferior a 1,35 metros deberán viaxar nos asentos traseiros. Ademais, os nenos menores de catro anos que utilicen sistemas de retención dos grupos 0 (portabebés, de cero a 10 quilos), 0+ (cadeira, de cero a 13 quilos) e 1 (cadeira, de 9 a 18 quilos) viaxarán en sentido contrario á marcha sempre que o sistema o permita.

Detectores de radar. A reforma prohibe expresamente “os mecanismos de detección de radar”. Alude aos sistemas capaces de localizar os radares móbiles, non aos sistemas de GPS que sinalan os radares fixos que tamén publica a páxina web da DGT.

Drogas. O novo código institucionaliza a proba salival para a detección de drogas durante a condución. O interesado poderá solicitar unha proba de contraste mediante unha análise de sangue, que terá que abonar no caso de resultado positivo.

Peóns. Desaparece a connotación de vehículo que o anterior código atribuía ao peón. Elimínase a obriga de “circular pola beirarrúa da dereita con relación ao sentido da súa marcha” ou de ceder o paso, se se camiña pola da esquerda, a quen marche de acordo coa norma. Tamén se suprime a indicación de “non deterse” se se impide o paso aos demais, “a non ser que resulte inevitable para cruzar por un paso de peóns ou subir a un vehículo”.

Marca de zona adiantada. A norma dá cobertura legal a estes espazos. Segundo o novo reglamento, “os condutores de motocicletas, ciclomotores e bicicletas poderanse adiantar ata situarse na liña de detención, circulando con precaución entre o resto dos vehículos” e se existen marcas de zona adiantada “poderán aproximarse a elas nas mesmas condicións”.

Autocaravanas. Por primeira vez, abórdase a súa estacionamento, que ata agora dependía do criterio dos municipios. Agora só se limitará o seu aparcamento por “restriccións de masas e dimensións que afecten a todos os vehículos”, pero non pola súa condición de autocaravana. Non poderán desbordar o seu perímetro, verter fluídos nin conectarse a suministros.

Advertisements

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair / Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair / Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair / Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair / Cambiar )

Conectando a %s