CERMI pide que a LOMCE potencie un sistema educativo inclusivo

Luis Cayo Pérez Bueno, presidente do CERMI.

Luis Cayo Pérez Bueno, presidente do CERMI.

Comparecencia no Congreso.

Información extraída de Europa Press.

O presidente do Comité Español de Representantes de Persoas con Discapacidade (CERMI), Luis Cayo, pediu que a tramitación da Lei Orgánica de Mellora da Calidade da Educación (LOMCE) se aproveite para potenciar un sistema educativo plenamente inclusivo para as persoas con discapacidade.

“Un sistema educativo que permita liberar o potencial que atesouramos as persoas con discapacidade e que se mantén retido por obstáculos e barreiras dunha contorna hostil e reticente, que non termina de admitirnos, e que saiba xestionar a diversidade e diferenza que encerran as persoas con discapacidade e as súas familias”, pediu na súa comparecencia no Congreso.

Trátase do cuarto día de comparecencias de expertos para falar sobre a LOMCE e na que Luis Cayo reclamou que a reforma educativa teña en conta á discapacidade desde un enfoque de “inclusión real e efectiva”. “Non se pode desaproveitar que a discapacidade adquira a dimensión que debe ter no sistema educativo”, insistiu.

Educación especial, si ou non

Segundo avisou, no novo paradigma da educación inclusiva non cabe a educación especial, e estas estruturas han de emigrar cara á inclusión para todo o alumnado. Así, indica que en España máis dun 20 por cento do alumnado atópase en educación especial, “que desde a visión internacional, non poderían continuar así e habería que tomar unha decisión respecto diso”.

Para el, o obxectivo atópase en que o 100 por cen do alumnado estea na mesmas escola ou centros educativo. “Todos iguais e accesibles”, apostilou.

Segundo a LOE, o CERMI recorda que a decisión da modalidade educativa é da administración educativa, que se impón á de representante legal, e contravén á convención da ONU que esixe unha liberdade de elección.

Por iso, propuxo en forma de enmenda aos grupos parlamentarios establecer un horizonte en 2020 para que todas as estruturas educativas sexan inclusivas e se estableza o respecto á liberdade de elección e ás preferencias dos representantes legais do alumno.

As rixideces do sistema non favorecen

“O alumno con discapacidade necesita flexibilidade do sistema e as rixideces do sistema educativo non favorecen a súa evolución”, avisa o experto.

De feito, maniféstase preocupado pola configuración das avaliacións e probas externas que se inclúen ao final de cada fase educativa na LOMCE que, segundo cre, para a discapacidade son asumibles, a condición de que eses evaluadores externos teñan experiencia e coñecemento sobre a realidade do alumnado con discapacidade. “Se non pode ter efectos non desexables para a progresión do alumnado”, avisou.

Outra cuestión, ao seu xuízo “capital”, refírese á garantía de accesibilidade universal de todas as TIC e soportes informáticos de novas tecnoloxías que se impoñen como medio de acceder a contidos educativos. Con iso, pide tamén que calquera tecnoloxía que se poña a disposición do alumno sexa accesible.

Por todo iso, recordou que en España o 10 por cento da poboación ten discapacidade, o que equivale a preto de catro millóns de persoas.

Ademais, puntualiza que o alumnado con discapacidade, no curso 2010-2011, era de 141.426 alumnos, dos que 31.043 atopábanse en réxime de educación especial e outros 101.000 en centros públicos, mentres que pouco máis de 17.000 en centros privados.

“A inclusión do alumnado con discapacidade significa que non é admisible a segregación por discapacidade. A inclusión é un mandato ético e social e atendendo a que se trata dunha nova lei debe ser un imperativo xurídico de dereitos humanos”, recalcou Cayo.

Advertisements

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair / Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair / Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair / Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair / Cambiar )

Conectando a %s