Valoración de EAPN sobre o fondo para a Pobreza Infantil

eapn

EAPN-España emitiu un comunicado de posicionamento e valoración sobre o Fondo contra a Pobreza Infantil. Reprodúcese a continuación:

1. Congratulámonos da materialización deste fondo que foi unha achega de recursos novos ao Plan Nacional de Inclusión desde o Ministerio de Sanidade, Servizos Sociais e Igualdade. Ten especial importancia posto que as políticas sociais son competencia exclusiva das CC.AA. e este fondo non ten a obrigatoriedade de ser cofinanciado por elas.

2. O fondo é importante como un primeiro paso, pero é necesario un Pacto Nacional contra a Pobreza Infantil e a súa materialización nun Plan contra a Pobreza en xeral. Vexamos algúns datos básicos respecto diso:

a. A taxa de pobreza infantil é a segunda máis alta na UE, despois da de Rumanía.
b. Os fogares con nenos con todos os adultos en paro chegaron a 943.000 en 2013. Esta cifra fala da magnitude do problema en relación con outro problema estructural, a falta ou forte escaseza de ingresos familiares, debida ao desemprego. Polo tanto, como medida de acción puntual ten un valor de actuación ante unha grave urxencia, pero é necesario un Plan contra a pobreza para a resolución da situación causante da mesma.

3. Consideramos que, do mesmo xeito que se esixe ás entidades sociais, estes fondos terían que administrarse de acordo cun marco lóxico, no que se identifiquen e persigan obxectivos xenerais e específicos, para potenciar a súa eficiencia e a súa eficacia. Tamén para que non se convertan nun mare magnum de accións improvisadas, inconexas e dispares.

a. No documento pre-acordo de Ministros, hai directrices claras aínda que moi xenéricas, para respectar o ámbito competencial, sobre a utilización prioritaria dos fondos.
b. Non hai indicadores de resultados, é dicir, que se espera obter e como se van medir os resultados obtidos, para poder valorar o impacto das medidas.
c. Como o sinalaron as Recomendacións do Consello, é necesario mellorar a eficacia das transferencias de rendas na erradicación da pobreza. Consideramos que dita eficacia ten que mellorarse sobre a base dunha planificación consensuada, realista, consistente e coherente.

4. Con respecto ao reparto dos fondos, polo momento este formulouse sobre a base da taxa AROPE para cada comunidade autónoma, pero ao non ter en conta factores de poboación, dispersión da mesma, etc. dita distribución queda distorsionada.

a. En efecto, un reparto equitativo dos fondos tería en conta dous factores: a poboación infantil, a súa dispersión e a taxa de AROPE.
b. En canto ao reparto efectivo, a nivel autonómico, deberíase considerar tamén a composición do fogar. Isto débese a que os fogares monoparentais, as familias numerosas e as que teñen menores en situación de dependencia son as máis afectadas teñen as maiores taxas de AROPE.

Advertisements

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair / Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair / Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair / Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair / Cambiar )

Conectando a %s